Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια

Σχεδόν δύο μήνες μετά την παράδοση της νέας εθνικής οδού και της εισόδου της Αμαλιάδας από το Γεράκι, ήρθε η στιγμή να κάνουμε αποτιμητικό απολογισμό: τι υποσχέθηκαν, τι υλοποίησαν και πού βρισκόμαστε σήμερα.

Τι υποσχέθηκαν — τι βλέπουμε

  • Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε ότι βαρέα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ.) δεν θα διέρχονται από τον κόμβο της Αμαλιάδας, για να μην επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο της πόλης.

  • Στην πράξη, υπάρχει μόνο μία μικρή πινακίδα στο πλάι του δρόμου που απαγορεύει την είσοδο, χωρίς καμία ενεργό αστυνόμευση ή έλεγχο.

  • Δεν χρησιμοποιείται ο διαθέσιμος LED φωτεινός πίνακας για να σταλεί έγκαιρο μήνυμα στους οδηγούς βαρέων οχημάτων ότι απαγορεύεται η είσοδος — όπως θα ήταν λογικό.

  • Μόλις κάποιος μπει στην ευθεία που καταλήγει στην Πύρρωνος, το οδόστρωμα είναι σε κακή κατάσταση, δεν υπάρχει διαγράμμιση, και οδηγεί στην Πύρρωνος / Οινομάου — όπου έχει διαμορφωθεί κολόνα φωτεινού σηματοδότη και πλαστικά εμπόδια για να αποτρέπεται η ευθεία κίνηση.

  • Όσον αφορά την οδό Οινομάου, όπου υποτίθεται ότι η κυκλοφορία θα απορροφούσε μεγάλο μέρος της κίνησης: παρ’ ότι υπάρχει σήμανση για παρκάρισμα μόνο στη μία πλευρά του δρόμου, καταγράφεται ανεξέλεγκτο παρκάρισμα και στις δύο πλευρές.

  • Οι οδηγοί που κατευθύνονται προς Χάβαρι αντιμετωπίζουν περιπλεγμένες διαδρομές, ειδικά όσοι δεν γνωρίζουν τις τοπικές διασυνδέσεις — και το GPS συχνά “χάνει” την κατάλληλη στιγμή, οδηγώντας σε λάθη δρομολόγησης. Ένα φορτηγό έφτασε να εγκλωβιστεί στην οδό Ξυδιά λίγο πριν την πλατεία Καλίτσα.

Κριτική και παρατηρήσεις

  • Η αναφορά «ψέματα» δεν είναι υπερβολή: όταν γίνονται δημόσιες δεσμεύσεις και δεν υλοποιούνται ούτε τα βασικά (όπως η σήμανση, ο έλεγχος, η ενημέρωση μέσω LED), η αξιοπιστία κλονίζεται. Ειδικά όταν ανακοινώθηκε δαπάνη ύψους 111.000€ για επιλυθούν αυτά ακριβώς τα ζητήματα.

  • Η καθυστέρηση στην κατασκευή της περιμετρικής οδού (περιφερειακού δρόμου της Αμαλιάδας) αναδεικνύεται ως κρίσιμο εμπόδιο. Το έργο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας με προϋπολογισμό ~2,32 εκ. ευρώ (επιλέξιμη δαπάνη), αλλά η υλοποίησή του “σκοντάφτει” στον απαιτούμενο προϋπολογισμό για απαλλοτριώσεις — που εκτιμώνται σε περίπου 4,5 εκ. ευρώ.

  • Χωρίς τον περιφερειακό δρόμο, η κύρια είσοδος της πόλης θα περνά αναγκαστικά από τον παλιό επαρχιακό δρόμο προς Γεράκι — δρόμος μόλις 6 μέτρων πλάτος, που δεν αντέχει μεγάλο όγκο κίνησης.

  • Τον Ιούλιο 2025, το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε χρηματοδότηση 3,65 εκ. € από το Πράσινο Ταμείο για τις απαλλοτριώσεις της Περιφερειακής Οδού.

  • Παρά την ένταξη του έργου, δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή λόγω καθυστερήσεων σε διαδικασίες απαλλοτριώσεων και έλλειψης προόδου σε τεχνικά ζητήματα.

Συνολικό συμπέρασμα

Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι σαφής: η νέα είσοδος της Αμαλιάδας λειτουργεί σήμερα ως μισή λύση σε ένα οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα. Οι πρόχειρες παρεμβάσεις, οι ελλείψεις στη σήμανση, η αδυναμία ελέγχου και η καθυστέρηση των μεγάλων έργων (όπως ο περιφερειακός) εκθέτουν τη δημοτική αρχή και ακυρώνουν τις προσδοκίες των πολιτών.

Αντί να χτίζεται μια εικόνα σοβαρότητας και σχεδιασμού, καλλιεργείται η αίσθηση του πρόχειρου και του ψεύτικου. Η λύση δεν θα έρθει με επικοινωνιακές κινήσεις και “τοπικισμούς βιτρίνας”, αλλά με στρατηγικό σχεδιασμό, συνέπεια και τήρηση δεσμεύσεων.

PhotoStory γιατί μια εικόνα είναι 1.000 λέξεις

Ακολουθεί μια σειρά φωτογραφιών από την νέα εθνική οδό περίπου 3 χλμ. πριν την είσοδο της πόλης...




Από την στιγμή που υπάρχει φωτεινή πινακίδα LED θα μπορούσε να υπάρχει μήνυμα για τους οδηγούς βαρέων οχημάτων ότι απαγορεύεται η είσοδος στον κόμβο της Αμαλιάδας.





Αυτή είναι η μοναδική σήμανση για την απαγόρευση της εισόδου σε βαρέα οχήματα στον κόμβο της Αμαλιάδας









Και όταν μπει ένα αυτοκίνητο στην ευθεία που καταλήγει στην Πύρρωνος το οδόστρωμα είναι άθλιο και δεν υπάρχει καν διαγράμμιση και καταλήγει στην Πύρρωνος και Οινομάου όπου έχει τοποθετηθεί μια κολώνα για φανάρι και πλαστικά εμπόδια για να μην μπορεί κάποιος να προχωρήσει ευθεία στην Πύρρωνος.


Και όλα αυτά διότι η δημοτυική αρχή με διάφορους άλλους άσχετους παραγοντίσκους αμελώντας την ασφάλεια των πολιτών και προβάλλοντας έναν παντελώς ψεύτικο τοπικό πατριωτισμό δεν ήθελαν μια εικόνα σαν την παρακάτω, δηλ. ένα κόκκινο Χ στην Αμαλιάδα...


Φορτηγά μπήκαν και μπαίνουν στην πόλη (τα έχουμε δει όλοι με τα μάτια μας) ευτυχώς όχι με μεγάλη συχνότητα. Η Οινομάου που επιλέχθηκε ως η οδός που θα τραβήξει όλη την κίνηση, ενώ υπήρξε διαβεβαίωση από την δημοτική αρχή ότι θα τηρηθεί με ευλάβεια το παρκάρισμα μόνο από την μια μεριά του δρόμου (υπάρχει σήμανση) τα αυτοκίνητα παρκάρουν ανεξέλεγκτα και στις δύο πλευρές της Οινομάου.


Σε ότι αφορά την κατεύθυνση προς Χάβαρι η δρομολόιγηση είναι δαιδαλώδης για τους οδηγούς ειδικά για όσους δεν έχουν εξοικείωση με τους δρόμους πίσω από την πλατεία Καλίτσα και το GPS δεν "προλαβαίνει" να δώσει τις σωστές οδηγίες. Δείτε τι έπαθε οδηγός φορτηγού που εγκλωβίστηκε στην οδό Ξυδιά λίγο πριν την πλατεία Καλίτσα.


Έχω γράψει και έχω πει πολλά για την δημοτική αρχή (θίασος των μετρίων) και τον ίδιο τον δήμαρχο (ινφλουένσερ). Είναι άλλο πράγμα η καθυστέρηση, η ολιγωρία, η προχειρότητα και εν τέλει η ανικανότητα συνολικά και άλλο πράγμα το ψέμα.

Τα συμπεράσματα δικά μου για αρχή, δικά σας στην συνέχεια...
























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε επώνυμα όπως και εγώ αλλά ακόμα και αν επιλέξετε να γράψετε ανώνυμα προσπαθήστε να εκφράσετε τις απόψεις σας με επιχειρήματα και να συμμετέχετε σε έναν πολιτισμένο διάλογο.
Αν αυτό σας φαίνεται αδύνατο και θέλετε να χρησιμοποιήσετε άλλες μεθόδους, το κουβαδάκι σας και σ' άλλη παραλία. Κανείς δεν σας ανάγκασε να διαβάσετε αυτό το blog.