Αγαπητοί φίλοι και μη,
ενημερώθηκα για το θέμα του δημοσιεύματος και τρωγόμουν να γράψω κάτι εδώ. Προσπαθώ πρώτα να κατανοήσω αν μου προξενεί εντύπωση ή έκπληξη και κατά δεύτερον ποιο είναι το πραγματικό θέμα που αξίζει τον κόπο να ασχοληθώ.
Εν ολίγοις ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτη Ηλείας με σχετική εγκύκλιο, απαγόρευσε τον στολισμό των εκκλησιών κατά τη διάρκεια των μυστηρίων (γάμοι, βαφτίσια), γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση επαγγελματιών της Ηλείας που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Εξακολουθώ να αναρωτιέμαι ποιο είναι το θέμα... Η στάση της εκκλησίας στην Ηλεία μήπως; Δεν μπορεί να προξενεί έκπληξη ότι ποτέ δεν υπάρχει ομοφωνία και το είδαμε και σε πιο κρίσιμα ζητήματα όπως ήταν η αρχική στάση στο θέμα του κοροναϊού με πολλές διαφορετικές φωνές και πρακτικές.
Μήπως φταίει ότι ανακοινώνονται αποφάσεις επίσημα από την εκκλησία επειδή ένας "πιστός" πήγε σε ένα γάμο στη Σπιάντζα και σκανδαλίσθηκε από τον υπερστολισμό ενός γάμου και έκανε ως "πιστός" το χρέος του και το κατήγγειλε στην εκκλησία (αυτό μπορεί να είναι απλά κουτσομπολιό αλλά αν δεν είναι θα ήθελα να ήξερα αν ο "πιστός" ντερλίκωσε μετά στο τραπέζι για να το ξεπεράσει); Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες (μπορεί και να υπάρχουν δεν το ξέρω) ώστε όσοι ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο να γνωρίζουν από πριν τους όρους και να μην τρέχουν 15αυγουστιάτικα;
Μήπως οι επαγγελματίες το παρακάνουν και στήνουν υπερπαραγωγές έξω από τις εκκλησίες και το βασικό θέμα παύει να είναι το μυστήριο του γάμου αλλά ο στολισμός;
Νομίζω ότι εστίασα τώρα. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θίγει και προσπαθεί να περιορίσει ο Μητροπολίτης με αυτόν τον άκομψο και χρονικά αταίριαστο τρόπο. Το πρόβλημα είναι βαθύ και αφορά την εικόνα των πραγμάτων που φαίνεται να χαρακτηρίζει κάθε κοινωνική εκδήλωση. Και επειδή ο γάμος είναι πια κορυφαία κοινωνική εκδήλωση που παράγει πολλαπλές εικόνες που μπορεί να απασχολήσουν τα Social Media για καιρό είναι σίγουρο ότι θα καταλήξει στην υπερβολή. Αυτό που θα έπρεπε λοιπόν να κατανοήσει η εκκλησία όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο είναι το πόσο εστιάζουν αυτοί που παντρεύονται στο μυστήριο συμμετέχοντας ενεργά και πόσο στα υπόλοιπα. Αυτές οι απαγορεύσεις δείχνουν για μένα ηττοπάθεια και αμηχανία καθώς ο οργανισμός εκκλησία αδυνατεί να μιλήσει στο σήμερα με έναν λόγο που θα εμπνεύσει και θα κάνει τους ανθρώπους συμμέτοχους.
Ο διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους (το ξεχείλωσα τώρα αλλά δεν πειράζει) είναι μια ιστορία που ακούγεται χρόνια και κατά την ταπεινή μου άποψη θα έπρεπε να την έχει επιδιώξει η εκκλησία και όχι ο πολιτικός κόσμος. Για είναι παρούσα με τους δικούς της όρους στο σήμερα και να μην φαίνεται ότι επιβάλει κανόνες τη στιγμή που εξαρτάται από άλλους.
Ίσως να μην τα είπα όπως ακριβώς όπως τα σκέφτομαι αλλά μάλλον κάποιο νόημα βγαίνει. Αλλιώς θα επανέλθω.
ΥΓ1: το μάθατε ότι ο δήμος Ήλιδας ανακοίνωσε ότι το νερό από τη βρύση είναι πλέον πόσιμο (αυτό θα είναι και το επόμενο θέμα του blog);
ΥΓ2: μπορεί κάποιος να γυρίσει το διακόπτη και να ανάβουν τα φώτα του δήμου στο πεζόδρομο; Τέτοια παρακμή δεν την αντέχω. Παύθηκε ο δήμαρχος και πήρε και το διακόπτη μαζί του; Κατεβαίνεις "λεωφόρο" και τα καφέ είναι σαν κρυφά σχολειά (δεν μπορώ να γράφω άλλο για τα κακώς κείμενα, νοιώθω ότι χαραμίζομαι...).
ΥΓ3: αυτός ο τύπος που σκορπάει 50άρικα στα τοπικά ΜΜΕ και δηλώνει εμμέσως υποψηφιότητα για τις επόμενες δημοτικές εκλογές μήπως απλά πρέπει να δει κάνα ημερολόγιο για να συνειδητοποιήσει ότι το έτος είναι 2020 και όχι 1982;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε επώνυμα όπως και εγώ αλλά ακόμα και αν επιλέξετε να γράψετε ανώνυμα προσπαθήστε να εκφράσετε τις απόψεις σας με επιχειρήματα και να συμμετέχετε σε έναν πολιτισμένο διάλογο.
Αν αυτό σας φαίνεται αδύνατο και θέλετε να χρησιμοποιήσετε άλλες μεθόδους, το κουβαδάκι σας και σ' άλλη παραλία. Κανείς δεν σας ανάγκασε να διαβάσετε αυτό το blog.